3. november 2022

Personio benoemt Maria Angelidou-Smith, afkomstig van Meta, tot nieuwe Chief Product and Technology Officer

Maria Angelidou-Smith

Amsterdam, 3 november 2022Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor het mkb, heeft Maria Angelidou-Smith aangesteld als Chief Product and Technology Officer (CPTO): een nieuwe functie die de leiding combineert over alle product-, ontwerp- en technologiefuncties.

Hanno Renner, medeoprichter en CEO van Personio: “Personio zet zich volledig in om klanten te ondersteunen bij het ontwikkelen en opzetten van efficiëntere en effectievere HR-processen. Dat is zeker in de huidige onzekere economische tijden essentieel. We zijn blij om Maria te mogen verwelkomen als Chief Product & Technology Officer van Personio, om de positieve impact die we hebben op onze klanten met technologie, verder te vergroten. Maria heeft een bewezen trackrecord. Ze heeft ervaring met het leiden en opschalen van teams in groeiende organisaties en met het bouwen van producten die worden populair zijn onder mensen over de hele wereld. Ik verwelkom Maria daarom graag in ons team, nu we ons focussen op het ontsluiten van meer waarde voor onze klanten en we ze helpen om meer te doen met minder.”

Angelidou-Smith komt van Meta, waar ze VP of Product en General Manager of Communities was. Daar gaf ze leiding aan meerdere wereldwijde platforms, zoals Facebook Groups, Events, Dating en diverse aantal fundamentele producten zoals Search en Profile. Gedurende haar tijd bij Meta was Angelidou-Smith ook Head of Facebook Monetization, waarbij zij nieuwe en zeer succesvolle producten lanceerde en opschaalde en waarmee ze miljarden dollars aan inkomsten wist te genereren.

Maria Angelidou-Smith, de nieuwe CPTO van Personio: “Personio loopt voorop met een inspirerende en ambitieuze missie om het People Operating System te bouwen. Met dit complete systeem voor personeelsinformatie kunnen kleine en middelgrote bedrijven strategischer omgaan met hun mensen - de grootste troef en succesfactor van iedere organisatie. Ik vind het geweldig om samen met Hanno’s managementteam Personio te leiden tijdens de volgende fase van snelle groei. Als ik zie hoe organisaties vandaag de dag talent managen en ontwikkelen en hoe de juiste systemen en tools ze kunnen helpen om de bedrijfsresultaten te stimuleren, kan ik niet anders dan enthousiast zijn over alle innovatie en impact die we deze belangrijke markt kunnen bieden.”

Met ingang van 22 november zal Angelidou-Smith rapporteren aan Hanno Renner. Personio co-founders Roman Schumacher (voorheen CPO) en Arseniy Vershinin (voorheen CTO) blijven bij Personio en gaan een andere functie vervullen. Vershinin wordt Chief Architect en zal technologische projecten leiden, terwijl Schumacher een praktische rol krijgt die gericht is op het ondersteunen van de initiatieven bij Personio rond Product Positioning, Product Architecture en meer, naast zijn rol als lid van de adviesraad van Personio.

Roman Schumacher, co-founder en voormalig CPO: “Ik ben enthousiast over het feit dat Maria het gaat overnemen en ik ben ervan overtuigd dat zij de beste persoon is om leiding te geven aan Product, Design en Technologie bij Personio. Persoonlijk kijk ik er vooral naar uit om terug te keren naar een conceptuele functie, waarin ik mijn passie volg voor het creëren van geweldige ervaringen voor onze klanten”.

Personio heeft onlangs andere nieuwe leidinggevende functies gecreëerd in product en engineering en nieuwe diensten voor klanten gelanceerd, zoals Conversations en Custom Workflows. Dit sluit aan op Personio's strategie om te blijven investeren in klantgerichte elementen van het bedrijf, de Series E-financieringsronde in juni.

Over Personio

Personio is het People Operating System voor kleine en middelgrote bedrijven met 10 tot 2.000 werknemers. Personio is gevestigd in Amsterdam, Berlijn, München, Barcelona, Madrid, Londen en Dublin en heeft als missie om HR-processen zo transparant en efficiënt mogelijk te maken, zodat HR zich kan focussen op de meest waardevolle activa in het bedrijf: de mensen. Dat doet Personio met alles-in-een HR-software, inclusief human resources, recruiting en payroll, waarmee HR verder kan gaan dan HR alleen. Dankzij People Workflow Automation-technologie helpt Personio meer dan 7.000 klanten in heel Europa vertragingen te voorkomen en kansen optimaal te benutten.

Personio GmbH & Co. KG Laura Weidner Associate PR Manager E-Mail: press@personio.de

Stark Narrative Personio Persdesk Tel: 020 794 4735 E-mail: personio@starknarrative.com