22. februari 2024

Personio benoemt ex-Google en Twitch executive Lenke Taylor tot Chief People Officer

Lenke Taylor CPeO

Amsterdam, 22 februari 2024Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor kleine en middelgrote bedrijven, heeft Lenke Taylor benoemd tot Chief People Officer (CPO). Taylor gaat Personio’s people strategy leiden nu het bedrijf een nieuwe groeifase in gaat. Daarnaast gaat ze de productteams van het bedrijf ondersteunen bij het bouwen van krachtige oplossingen voor HR-leiders zoals zijzelf.

Hanno Renner, co-founder en CEO bij Personio: “Het success van elke organisatie is gebaseerd op de mensen. Als een bedrijf dat de nadruk legt op HR-innovatie, weten we wat voor cruciale en strategische rol people leaders spelen bij het vormgeven van de medewerkerservaring en het bij behalen van successen voor het bedrijf. Daarom is het essentieel om de juiste Chief People Officer aan te stellen voor het behalen van onze doelstellingen. Taylor zal ons niet alleen helpen bij het bouwen van een best-in-class HR-functie, maar zal ook de bedrijfsstrategie helpen vormgeven om verdere groei in heel Europa te stimuleren.”

Lenke Taylor heeft meer dan 25 jaar HR-ervaring bij bekende techbedrijven, waaronder senior functies bij Google en Chief People Officer rollen bij BuzzFeed en Twitch. Gedurende deze tijd heeft leiding gegeven aan wereldwijde teams en business en bedrijfscultuur op grote schaal weten op te bouwen, waarbij ze heeft gezorgd voor meer medewerkersbetrokkenheid. Op dit moment woont Taylor in de VS, zij zal deze zomer naar Europa verhuizen, samen met haar familie.

Lenke Taylor, Chief People Officer, Personio: “Het is bijzonder om voor een organisatie te mogen werken waarvan het product is ontworpen om mensen zoals ik, HR professionals, ons werk nog beter te laten doen. Dit is een prachtig moment om me bij Personio te voegen, dat al 10.000 Europese teams helpt bij het optimaal benutten van het potentieel van hun medewerkers. Ik kijk er naar uit om samen te werken met ons team om zo de people strategy te bevorderen en ook om onze productteams te ondersteunen bij het leveren van de beste software voor HR-teams in mkb-bedrijven in heel Europa.”

Taylor voegt zich bij Geraldine MacCarthy (CRO), Jonas Rieke (COO), Maria Angelidou-Smith (CPTO), Birgit Haderer (CFO) en Naman Khan (CMO) om Personio’s executive team te completteren, onder leiding van Hanno Renner. “De kennismaking met collega’s in het executive team tijdens mijn sollicitatieproces versterkte mijn positieve kijk op dit bedrijf. Het was vooral inspirerend om andere vrouwelijke executive leaders te ontmoeten, en ik ben er trots op dat ik me mag aansluiten bij een innovatief bedrijf met de beste gendervertegenwoordiging op C-level in de sector”, besluit Taylor.

Over Personio

Personio is het People Operating System voor kleine en middelgrote bedrijven met 10 tot 2.000 werknemers. Personio is gevestigd in Amsterdam, Berlijn, München, Barcelona, Madrid, Londen en Dublin en heeft als missie om HR-processen zo transparant en efficiënt mogelijk te maken, zodat HR zich kan focussen op de meest waardevolle activa in het bedrijf: de mensen. Dat doet Personio met alles-in-een HR software, dat begint met recruiting, onboarden, HR-administratie zoals verlof aanvragen, performance & development, tot aan voorbereidende payroll. Dankzij People Workflow Automation-technologie helpt Personio meer dan 10.000 klanten in heel Europa vertragingen te voorkomen en kansen optimaal te benutten. Kijk voor meer informatie op https://personio.nl/.

Personio SE & Co. KG  Fergus Franklin Senior Communications Manager  E-mail: press@personio.de

Stark Narrative Personio Persdesk E-mail: personio@starknarrative.com