Snelle en moeiteloze implementatie van Personio

Ons HR-besturingssysteem is een cloudgebaseerde softwareoplossing, wat betekent dat je je Personio-account direct overal kunt gebruiken – en daar helpen we je graag bij.

Tijdens de implementatiefase kun je je bestaande medewerkersgegevens voorbereiden en importeren, en stel je je account in volgens onze toonaangevende configuratiestandaarden. Door je processen in Personio in te richten, word je al snel een echte productexpert en kun je in de toekomst eenvoudig dingen aanpassen.

    Fast and Effortless The Implementation of Personio

    Hoe word je een productexpert?

    Ondersteuning op maat

    Je krijgt stapsgewijze coaching om een Personio-expert te worden door middel van interactieve producttrainingen, tutorials en e-mails.

    Multimedia-ondersteuning

    Naast de ondersteuning van je implementatiespecialist, heb je toegang tot allerlei informatiebronnen, zoals ons Helpcenter, interactieve rondleidingen, webinars en handboeken.

      Your Path to Becoming a Product Expert
      4,280+
      succesvol afgeronde implementatietrajecten
      55+
      ervaren implementatiespecialisten in heel Europa
      9
      dat is het rapportcijfer dat onze klanten de implementatiefase geven!

      Snel en duidelijk gestructureerd: implementatie met Personio

      Toegewijd team

      Ons team en onze community ondersteunen je tijdens het implementatieproces via webdemo's, interactieve trainingen en coaching per e-mail of telefoon.

      Projectplan op maat

      We ontwikkelen een gedetailleerd projectplan voor je, zodat je zo snel mogelijk van Personio kunt profiteren.

      Accountconfiguratie

      Van werktijdmodellen tot goedkeuringsprocessen: onze experts helpen je Personio te configureren om aan jouw unieke behoeften te voldoen.

      Productexpert worden

      We bieden training en begeleiding voor maximaal twee contactpersonen binnen je bedrijf, zodat je succesvol met Personio aan de slag kunt.

      Gegevens importeren

      We bieden ondersteuning bij het importeren van je medewerkersgegevens, salarissen en historische afwezigheden. We bieden gestandaardiseerde Excel-sjablonen voor de voorbereiding van je gegevens.

      Best practices in Personio

      We helpen je niet alleen bij het implementeren van Personio, maar delen ook praktische tips om je dagelijkse werk te vergemakkelijken.

      Implementatie Kick-Off

      Nadat je voor Personio hebt gekozen, zal het Implementatieteam contact opnemen en je ondersteunen om de bedrijfsstructuur en -processen van jullie organisatie zo goed mogelijk in Personio te implementeren. Aangezien Personio vrij uitgebreid is en we streven naar een zo ongecompliceerd mogelijke opzet, zal jouw implementatiespecialist alle informatie over de afzonderlijke functies verstrekken in wekelijkse vergaderingen, via e-mail of in onze webinars.

      Inrichting van het HR-management

      Stap 1
      Werknemersgegevens importeren

      Doel: De personeelsgegevens van al je medewerkers zijn geïmporteerd en je hebt goed inzicht in het gebruik van het digitale medewerkersprofiel.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 2
      Configureer kantoren en afdelingen

      Doel: Wekelijkse werkuren en vakantiekalenders worden zo toegewezen dat aan- en afwezigheden correct worden berekend.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 3
      Salarissen importeren

      Doel: Historische en actuele gegevens van zowel vaste salarissen, uurlonen, bonussen als bijzondere uitkeringen (eenmalig) en aanvullende vergoedingen (doorlopend) worden geïmporteerd.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 4
      Configureer voorbereidende loonadministratie

      Doel: Er worden verschillende loonlijsten en facturatieperiodes aangemaakt en de instellingen van de voorbereidende loonadministratie worden geconfigureerd om de maandelijkse export hiervan te genereren.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 5
      Werkroosters configureren en toewijzen

      Doel: Aan elke medewerker wordt een werkrooster toegekend dat nodig is om de aan- en afwezigheid correct te berekenen.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 6
      Afwezigheidstypes en Verlofregelingen configureren

      Doel: Alle soorten afwezigheden, zoals betaalde vakantie, ziektedagen of zakenreizen, zijn beschikbaar en de regels voor verlofregelingen (bijvoorbeeld voor betaalde vakantie) zijn toegewezen aan werknemers.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 7
      Afwezigheidsperioden importeren

      Doel: Historische en geplande afwezigheidsperioden van alle medewerkers zijn geïmporteerd.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 8
      Controleer medewerkersrollen en toegangsrechten

      Door het toekennen van rollen en toegangsrechten wordt de bedrijfsstructuur zo ingericht dat alle medewerkers precies die gegevens kunnen inzien of bewerken die zij nodig hebben voor hun werk.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 9
      Goedkeuringsprocessen configureren

      Alle goedkeuringsprocessen voor aan-, afwezigheid en wijzigingsverzoeken van medewerkersgegevens zijn ingericht.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 10
      Configureer sjablonen voor on- en off-boarding van werknemers

      Doel: On-boarding trajecten voor verschillende medewerkersgroepen, zoals vaste medewerkers en werkstudenten, zijn zo ingericht dat nieuwe medewerkers een soepele start hebben.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 11
      Configureer documentsjablonen en multi-upload van werknemersdocumenten

      Doel: Documentsjablonen zijn beschikbaar en alle medewerkersdocumenten zijn in persoonlijk profiel toegevoegd.

      Help: Helpcenter Artikel & Multi-upload

      Installatie van de wervingsfuncties (indien geboekt)

      Stap 1
      Fasen en categorieën configureren

      Doel: Met het instellen van fasen en categorieën zijn al je verschillende sollicitatieprocessen beschikbaar in Personio.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 2
      E-mailinstellingen configureren

      Doel: Inkomende e-mails verschijnen in de Personio-inbox, uitgaande e-mails worden verzonden via de SMTP-server en e-mailsjablonen, zoals ontvangstbevestigingen of uitnodigingen voor sollicitatiegesprekken, zijn beschikbaar.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 3
      Aanmaken en beheren van sollicitatiegesprekken

      Doel: Alle sollicitatiegesprekken zijn gemaakt en je weet hoe je verschillende partijen (zowel sollicitanten als werknemers) inplant en uitnodigt voor sollicitatiegesprekken.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 4
      Evaluatieformulieren maken

      Op maat gemaakte evaluatieformulieren voor het beoordelen van sollicitanten zijn beschikbaar.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 5
      Maak een Personio-carrièrepagina

      Doel: De carrièrepagina is zo ingericht dat je nieuwe vacatures automatisch kunt publiceren en sollicitanten de mogelijkheid hebben om snel en eenvoudig te solliciteren op één van jullie vacatures.

      Help: Helpcenter-artikel

      Stap 6
      Externe kanalen configureren

      Doel: Alle medewerkers die betrokken zijn bij het sollicitatieproces hebben precies de toegangsrechten tot de sollicitantgegevens die ze nodig hebben voor hun werk.

      Help: Helpcenter-artikel

      Wat is de volgende stap?

      Implementatie Kick-Off
      Na het kiezen van Personio zal ons implementatieteam je helpen bij het opzetten van de structuur en processen van je bedrijf. Je implementatiespecialist zorgt voor een soepele ervaring door informatie te verstrekken via vergaderingen, e-mails en webinars.
      Overdracht aan ons klantenserviceteam
      We zullen regelmatig je accountinstellingen bekijken voor optimale ondersteuning. Voor upgrades of vragen over plannen, neem contact op via upgrade@personio.de. Succes gewenst, het HR-besturingssysteem. We kijken ernaar uit om met je samen te werken!