3. april 2023

Europees HR-techbedrijf Personio verhuist naar nieuw, duurzaam Benelux-kantoor in Amsterdam

Design by M Moser Associates. Photography by Stijn Poelstra
Design by M Moser Associates. Photography by Stijn Poelstra

+++ Het meest waardevolle HR techbedrijf van Europa verhuist naar groot nieuw kantoor in Amsterdam West

+++ Nieuwe kantoor weerspiegelt de groeikansen in de Benelux-markt en de toenemende behoefte digitalisering van HR-processen binnen het mkb

+++ Ruimte voor meer developers die werken aan integraties met lokale partners en maatwerk voor Benelux-klanten

Amsterdam, 3 april 2023 – Personio, Europa’s toonaangevende HR-softwarebedrijf voor het mkb, verhuist begin april naar een groot, nieuw en duurzaam kantoor in Amsterdam West, dat voldoende ruimte biedt voor verdere groei in de toekomst. Het nieuwe kantoor, gelegen aan het IJ, gaat plaats bieden aan zowel meer klantensupport- en salesmedewerkers als aan een groeiend team van developers, gericht op het ontsluiten van meer waarde voor klanten.

Personio is de alles-in-één HR-oplossing voor nu en voor de toekomst, dat Europese mkb-ondernemingen helpt bij het werven, onboarden, managen, betalen en ontwikkelen van medewerkers. Personio is in 2015 opgericht en is een van de snelst groeiende Europese techbedrijven. Het bedrijf bedient ruim 8.000 mkb-klanten in heel Europa, waaronder vele in de Benelux zoals Lepaya, The Social Hub (voorheen ‘The Student Hotel’) en Dopper. Het afgelopen jaar heeft het bedrijf het aantal klanten en de omzet in de Benelux verdubbeld en de verwachting is dat dit ook dit jaar zal gebeuren. Personio telt inmiddels ruim 1.700 medewerkers in zeven Europese steden en het bedrijf blijft groeien. In september 2021 werd het eerste kantoor in Amsterdam geopend, met een tiental medewerkers.

Hanno Renner, Co-Founder en CEO van Personio: "Wij willen mkb-ondernemingen in de Benelux helpen zich te ontwikkelen. Daarom hebben we ons gevestigd in deze belangrijke markt, die beschikt over een rijke talentpool en een actief zakelijk ecosysteem. Omdat we zien wat een positieve impact onze oplossingen hebben op klanten in deze regio, willen we onze reikwijdte verder vergroten. Door meer te investeren en het beste talent aan te trekken, zijn we ervan overtuigd dat we beter kunnen voorzien in de behoeften van onze klanten en onze positie op deze markt kunnen versterken. Dit is een prachtige ontwikkeling en we kijken ernaar uit om bedrijven in de Benelux verder te ondersteunen."

Bij het ontwerp van het nieuwe kantoor stonden medewerkerswelzijn, duurzaamheid en principes rond ‘inclusief design’ voorop. Om dit te realiseren werkte Personio samen met M Moser Associates, die gespecialiseerd zijn in het creëren van werkplekken die het beste in mensen naar boven halen. Het bedrijf werkte ook samen met NORNORM,  dat ‘meubelabonnementen’ biedt en  gespecialiseerd is in duurzaam, circulair kantoormeubilair, om de duurzaamheidsdoelstellingen te verwezenlijken. Het resultaat is een omgeving die helemaal is voorbereid op hybride werken, met tal van verschillende werkomgevingen die aansluiten op de behoeften van medewerkers. Naast een nieuwe, inspirerende werkplek voor de medewerkers van Personio, biedt het nieuwe kantoor verschillende ruimtes voor informatieve en netwerkevents, zoals HR diners en ontbijtsessies. Hiermee wil Personio nog dichter bij klanten staan en meer te weten komen over de daadwerkelijke uitdagingen en behoeften van mkb-ondernemingen.

“Bij Personio willen we onze lokale klanten ondersteunen bij het ontwikkelen van efficiëntere en effectievere HR-operaties, wat in de huidige onzekere economische tijden nog belangrijker is geworden. Dit nieuwe, grotere kantoor onderstreept ons commitment aan de Benelux-markt en dit is waar we onze sterke groeiambities gaan verwezenlijken”, zegt Koen Stam, Head of Benelux voor Personio. “Zo gaan we hier bijvoorbeeld nieuwe integraties ontwikkelen met lokale partners, evenals features die zijn afgestemd op de behoeften van Europese mkb-ondernemingen. Ons team hier blijft groeien en dat vraagt om moderne faciliteiten om met elkaar samen te werken, ideeën te ontwikkelen en de oplossingen te bouwen waar onze klanten om vragen.”

Over Personio

Personio is het People Operating System voor kleine en middelgrote bedrijven met 10 tot 2.000 werknemers. Personio is gevestigd in Amsterdam, Berlijn, München, Barcelona, Madrid, Londen en Dublin en heeft als missie om HR-processen zo transparant en efficiënt mogelijk te maken, zodat HR zich kan focussen op de meest waardevolle activa in het bedrijf: de mensen. Dat doet Personio met alles-in-een HR software, dat begint met recruiting, onboarden, HR-administratie zoals verlof aanvragen, performance & development, tot aan voorbereidende payroll. Dankzij People Workflow Automation-technologie helpt Personio meer dan 8.000 klanten in heel Europa vertragingen te voorkomen en kansen optimaal te benutten.

In juni 2022 ontving Personio additionele investering van $200 miljoen, via een tweede ronde van zijn Series E-financiering, waarmee de waardering van het bedrijf nu $8,5 miljard bedraagt. Kijk voor meer informatie op https://personio.nl.

Contactpersonen voor de pers:

Personio SE & Co. KG  Laura Weidner  Associate PR Manager  E-mail: press@personio.de

Stark Narrative Personio Persdesk Tel: 020 794 4735 E-mail: personio@starknarrative.com